- Ridtur 18/5

I Onsdags (18/5) så vart det en ridtur på Fritte förbi "galopp stigen".
Fotade allt från när han stod i stallet och skulle bli borstad till att jag
släppte ut honom i hagen igen då vi hade ridit klart.
Så detta kommer bli som ett inlägg fullproppad med bilder,
där du kan återuppleva våran ridtur i bild och text, naturen
såhär års e sjukt fin, speciellt från ryggen på en häst. 
So here we go..



Tog in hästarna för att ge dom deras EM mat. Så när Fritte hade ätit klart
ställde jag ut honom på stallgången.
En glad fritte. (Som ätit med hela ansiktet)
Frittes alldeles egna rykthink :) haha :D
Sen drog vi en pose tillsammans.
Puss ♥
Efter att jag borstat pållen slängde jag på honom hans fram benskydd
och ett schabrak med en gjord runt så den satt på plats.
Sen värmde jag de kalla bettet i ljummet vatten en stund.
Sen gick vi ut ur stallet.
rackarns vilket snyggstycke!
Haha, fritte gillade inte alls skyltarna som fanns längst vägen,
speciellt inte denna 50-skylten. Haha.
(Fråga mig inte, men de är nog en bild från när jag slogs med en gran-gren
någonstans på vägen för att inte dras omkull från hästen eller ngt i den stilen, haha)
Här rider vi igenom Eke skogen. På väg mot "Galoppstigen".
Hade rasat massor med träd där, så vi fick rida rätt bökiga vägar ibland.
Här var de dock bara att rida under.
där svängde vi höger.
Så vi kom ut på stigen vid åkern. Galoppstigen finns där i skogen längre fam.
Och så är vi precis påväg förbi en liten del av skogen, för att sedan komma ut på en liten äng,
de är typ skog runt hela ängen.
Precis kommit ut på ängen. Tyckte det där träden var rätt coolt.
Hälften va blommigt, andra hälften va bara grön.
Det e så sjukt fin natur där!
Vi red runt lite där vid galoppstigen :) Så himla fint.
Sen tog vi en slingrig genväg till bilvägen och skrittade på den hem :)
Sen väntade vi på att få korsta stora vägen och komma in på grusvägen på
andra sidan.
Min pålle e så snygg :D
Min fina <3
Hahahha, så söt!
så underbart fin <3
Frittes öga :)
När jag hade borstat och fixat kom morsan å klappa lite på Fritte,
hon var ute i ladan och höll på med våran träbåt. :)
Sen skulle han ut i hagen :)
Han e ju så väluppfostrad att han kan gå till hagen själv :*
Innan han gick in i hagen ställde han sig och kollade på något vid ladan
så då passade jag på att ta riktigt snygga bilder :)
När han väl gick in så gnäggade han haha. Han undrade nog vart Zebulon tagit vägen.
Mamma kom ut med Zebulon strax efter :)
Som de fettot Zebbe är, så kollade han direkt om de fanns någon mat ute i krubborna i hagen, haha.
Sen gick han till Fritte istället.
Sen stod dom och kliade lite på varandra och bara mös i solen,
som de bästa vännerna de är :) Mina finisar ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

PsykoChey

- Enjoy the skojj!

RSS 2.0