- Dag 7: Hobby.

På bilden: Jag och Fritte.
Min hobby har varit ridning sedan jag va 4 år då jag fick min första egna ponny,
ett lika gammalt shetlandsponny sto vid namn Klara. Sedan hade jag min islandshäst
korsning Carriär, en valack jag hade i ca 7 år, och nu så har jag ju Fritte som jag haft
8-9år nu tror jag. Tiden går väldigt fort :)
På bilden: Carriär
Under min "häst" tid har jag mött många intressanta och mindre intressanta människor
och hästar som kommit och gått genom åren. Tog hand om Bingo, en häst, i ca ett halvår
då hans ägare inte kunde ta hand om honom. Och det var i samma veva som Fritte
fick sparken i hagen på vänster framben och fick stå på ultuna 6 veckor
och sedan ha boxvila i 6 veckor. Så under den tiden var det verkligen fullt upp.
På bilden: Jag och bingo.
När jag var mindre hade vi sju hästar i vårat stall som var familjens kan man säga.
Det var; Zombie, Mazurka, Läppen, Carriär, Camaro, Zebulon och Fritte.
Vi drev en liten ridskola när jag var mindre. Jag minns inte så mycket från
den tiden mer än att vi hade det väldigt kul. Vi hade gymkhana lekar en gång
om året och sedan hade vi hopptävling en gång om året.
Min första hopptävling var på Camaro. Den vann vi faktikst.
Har tävlat några enstaka gånger, inget märkvärdig, utan bara för skojs
skull. Se hur man utvecklats och för att utmana sig själv lite grann.

Just nu har vi två av hästarna kvar. Det är Fritte och Zebulon.
Båda e 29 år nu, gamla killar. :)


På bilden: Zebulon


På bilden: Camaro


På bilden: Mazurka. (hon blev hela 32år gammal.
hästen ni ser i bakgrunden är Läppen.)

Snabba frågor och svar:

Hur länge har du ridit ? - Egentligen hela mitt liv. Men fick min första Ponny när jag var fyra, så vi säger 14år.
Hur ofta rider du ? - Jag är i stallet i princip varje dag, och rider nästan varje dag.
Vad e dina tävlingsresultat ? - 1, 5, 2, 1, 2.
Hur högt har du hoppat ? - 145cm e det högsta tror jag.
Vilka grenar har du tävlat i ? - Hoppning, Dressyr å gymkhana.
Den värsta skadan du fått när du ridit ? - Bröt handleden en gång när jag ramlade av Mazurka.
Ditt bästa minne ? - Oj, svårt. alldeles för svårt. Finns många minnen som är de bästa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

PsykoChey

- Enjoy the skojj!

RSS 2.0