- Heej alla underbara! :)

Idag har det varit full fart i princip hela dagen!
Direkt när jag blev väck, runt ett tiden någon gång,
åkte jag ut till stallet. Jag och mamma hjälptes åt att
kolla stängslet i skogshagen, där hästarna ska gå imorgon.
Tog in hästarna också och gav dom mat, och lät dom stå inne
så de får sova lite, va ju så sjukt varmt idag!
Sen när vi var klara med det åkte vi hem.
Sen stack jag iväg till lyssnarängen och
badade och solade med Johanna och hennes två polare.
Sen åkte jag och johanna hem, elr ja, jag skjutsade hem
henne, sen åkte jag hem och vilade en kvart.
Sen gick jag över med Mike till Johan,
sen efter en halvtimme eller något så stack jag
hem och käkade. Sedan åkta jag ut till stallet
och gav hästarna mat och ställde ut dom i hagen bakom
huset, och släpade på en stor bunke? eller vafan det
heter. Och hämta en stor dunk med vatten och fyllde på.
Sen mockade jag åt båda och halmade in till Fritte,
fixade maten till imorgon åt dom och sopade stallgången.
Sen åkte jag hem, hämtade jag mat till Mike,
gick över med det till Johan, sen gick jag ut med Mike,
och sen åkte jag och köpte mat till Johan på donken,
eftersom han gjoprt illa foten och inte kan gå, och han
va tydligen inte sugen på något som han hade hemma.
Och nu ÄNTLIGEN är jag hemma och kan pusta ut.. :) haha.
Och imorgon åker morsan och Thomas och hämtar
våran nya båt i sthlm, och blir troligtvis borta tills Lördag.
Men vi får se. Blir skönt att få vara ensam hemma i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

PsykoChey

- Enjoy the skojj!

RSS 2.0