Ingen julaftonsmorgon i stallet..

En konstig och lite halvt ledsam tanke slog mig nyss när jag tog en cigg
med mamma under fläkten i köket, då hon läste upp ett sms från hästarnas nya
ägare. Att det inte blir någon julaftonsmorgon i stallet imorgon.
Inte pallra sig upp tidigt, sätta sig i en kall bil å halvt frysa ärslet av sig,
för att åka till stallet, ge hästarna mar, ta ut Fritte på gången och borsta honom
och ge honom massa morötter, slänga på benskydd, sadel och träns och hans
tomteluva som han alltid brukar ha, som är är så jävulskt söt i.. :( ååh. sämst.
Under alla år jag kan minnas har man alltid tagit en ridtur på morgonen.
Städade undan alla mina stallkläder idag också.. Känns konstigt.
Känns som att jag bara haft en lite längre paus från stallet eller något.
Känns som att dom står därute, att mamma tar fodringarna och fixar åt
dom eller något sånt. Men så är det ju inte, men de har nog inte gått upp för
mig än då jag inte varit ut till stallet något alls sen hästarna flyttade..
Här kommer lite julbilder från tidigare år..
Såhär fin gjorde jag fritte! De va den vintern dendär "I wan't you for chrismas" eller hur låten nu va,
men iaf, den julen den låten va så jäkla populär. Den gick på radion medans jag pyntade Fritte, istället
för att pynta i stallet som vi skulle.. Haha :')
Den här ridturen minns jag, jag och Fritte skulle vara "Lucia" , Vi red med Helén som hade
tomte dräkt på sig å hon red hennes fd häst Rosie. :) Haha, jävla fult.♥
Haha åh, minns när jag satte på fritte den där jul mössan första gången! Jag satte mig ner, framför honom
och skrattade så tårarna rann, för att han såg så sjukt jävla roligt söt ut. Och där stod han och
va jätteglad men undrade typ; "eeh.. va är de som är så kul matte? :o :D" Haha. jävla söt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

PsykoChey

- Enjoy the skojj!

RSS 2.0