ROFFE RUFF

- Man tänker mer på texterna

om det inte finns något ansikte...



Det var så han tänkte, Rolf Ruffino, mer känd som Roffe Ruff, när han
började sin sång karriär. Helt ovetandes om all fame han skulle få,
det han mest av allt ville undvika. Han ville aldrig att han skulle bli känd,
han ville bara att folk skulle lyssna på hans texter. Dock går ju inte den
önskan riktigt hand i hand med verkligheten. Roffe ruff har alltid kört
sin egen stil, rakt igenom. Han kommer från Majorna i Göteborg.
Hans nyaste och tyvärr sista platta "Barrabas" finns att lyssan på
på youtube. Just nu verkar Roffe Ruff vara riktigt instabil och må riktigt
dåligt. Och folk har tyvärr länge varit helt insnöade på att ta reda på
hans riktiga identitet. Men masken är de som är roffe ruff. Det var så han ville ha det.
Jag hoppas att han blir bättre och kommer ta upp musiken i framtiden.
För det finns ingen som Roffe Ruff.

LITE AV ROFFE RUFF's MUSIK:

Roffe Ruff - Monster. En av låtarna på hans sista platta.
Mer musik hittar du på Youtube eller på hans hemsida: www.stiladig.nu


Kommentarer
Magnaus

*Läs på göteborsk dialekt nu änna*
Snubblade över ditt roffeämne-inlägg. Hade fler tänkt som DU (jag tänker också så), att inte jaga mannen under masken utan lyriken om verkligheten han droppar som ger mig rysningar av sanning - det kan man inte fejka, det E livserfarenhet! Väntar på nytryckta roffe-t-shirts för att bidra med nåt åtminstone...så gratis han gett ut sina högt värda produktioner... Roffe är o förblir min frälsare, speciellt när jag känner mig som svagast. Bara dundra på låten "Barrabas" t.ex. och jag genast går från att fälla tårar till att må så mkt bättre. "KALLA MIG KÄNSLOKALL, MAN KAN BLI KALLAD VÄRRE, SOM ATT BLI KALLAD "JUDAS" AV SINA BÄSTA VÄNNER! ATT UTESLUTAS O FÖRSKJUTAS FAST DET INTE STÄMMER! ATT FÖRÖDMJUKAS NÅT SÅ SINNESSJUKT TILLS ALLT MAN KÄNNER: E FÖR O M*RDA DOM, NU BÖRJAR GRYNINGEN..." aah! jävlar i min kista; som man säger i folkmun! Må Roffe återuppstå! // peace från Göteborgaren

Svar: Det var ena vettiga ord från dig där, Göteborgaren! Och ja,ingen e som roffe. Jag hoppas han kommer tillbaka jag med, Nu sitter han nog halvnäck å bärsar i en babypool!
psykochey

2013-07-29 @ 07:33:56
URL: http://nattstad.se/swish


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

PsykoChey

- Enjoy the skojj!

RSS 2.0